fredag 28 mars 2014

Aldrig släppa taget


(Jag äger inte bilden)
 
Fakta om boken:
 
Författare: Holly Goldberg Sloan
Antal sidor: 288
Första meningen: Veckodagarna betydde ingenting för honom.
Baksidan av boken: 
 
De kommer från olika världar. De har ingenting gemensamt.
 
Sam har varit på rymmen tillsammans med sin psykisk, sjuke och kriminelle pappa så länge han kan minnas. Han har aldrig gått i skolan och alltid varit tvungen att ta hand om sig själv. Sam är den enda fasta punkten för sin lillebror Riddle som har slutat prata för länge sedan och som istället beskriver världen genom sina märkliga och detaljrika teckningar.
Emily har föräldrar som älskar henne och en helt vanlig lillebror och de har bott på samma plats så länge hon kan minnas. 
 
När deras vägar möts och Sam och Emily blir förälskade i varandra förändras deras liv och de två pojkarna får i Emilys familj den tryggheten och värmen de aldrig har fått uppleva. Men både Sam och Riddle vet att lyckan kommer att tas i från dem och en romantisk kärleksaga förvandlas till en mardröm. 
 
 Recession:
Jag tänker börja med att säga att den här boken verkligen berörde mig och fångade mig. Jag satt och läste från första sida till den allra sista hela tiden helt fokuserad på vad som skulle hända. Den var verkligen sorglig men otroligt fin på samma gång. Jag tyckte att några karaktärer var = super! medan andra var..... ja mindre intressanta. Slutet var det som var värst men samtidigt bäst. Sämst var det som händer dem (kan inte säga vad eftersom jag då avslöjar det) men det bästa var att allt löste sig (ja nu vet ni att det i alla fall inte kommer bli ett sådant slut när man kommer tänka "vilket  hemskt dåligt slut"). I fall jag ska betyg sätta den här boken så finns det inte något rättvisare betyg än  äpplen.
 
Läs den :D



Jenne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar