fredag 28 mars 2014

Reading Habits Tag

Ja jag blev ju inte direkt taggad att göra det här men eftersom jag känner för att göra den så kommer jag att göra det :p

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Jag brukar läsa på mitt rum oftast, men på sommaren kan det hända att jag sitter utomhus :)

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Försöker att ha bokmärke men ibland kan man inte hitta ett bokmärke och då får pappersbitar duga xD

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag kan nog sluta när som helst... om det inte är i slutet, och en super-bra bok, som är super spännande, och som jag bara måste få reda slutet på!

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Ibland 

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Nej. Jag kan inte koncentrera mig på boken då. Fågelsång går bra dock :p

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Jag brukar försöka att läsa ut en bok först innan jag börjar med nästa, men det har hänt att jag påbörjat flera böcker samtidigt förut.... det gick inte så bra 

7. Läsa hemma eller överallt?
Helst hemma skulle jag nog säga :)

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Kan inte läsa högt xD Så därför läser jag alltid tyst, skoja bara, men jag gillar att läsa tyst i huvudet mer.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Om boken är oerhört dålig eller tråkig så ja.

10. Bryta rygg eller inte?
Jag skulle aldrig bryta ryggen på en bok! (O_O) Jag är alltid väldigt försiktig när jag läser för att inte förstöra boken.

11. Skriver du i böcker?
Skrivböcker, ja. Läsböcker, nej. Dagbok, ja (eller inte längre... jag tappade bort min xD)

12. Vilka taggar du?
Jag taggar inte, okej?



Jenne :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar