söndag 30 mars 2014

När jag vaknar finns du inte


Författare: Cat Patrick
Antal sidor: 252
Originaltitel: Forgotten
Översättare: Ylva Kempe
Första meningen: Är det inte meningen att fredagar ska vara bra dagar?

Handling, (Baksida av boken):
Tänk om varje dag börjar med att du glömt allt du gjorde igår...

Varje kväll när sextonåriga London Lane går och lägger sig suddas hennes minne av vad som hänt under dagen ut. Kvar blir bara minnen av framtiden, korta bildsekvenser som flimrar förbi. Synen av en begravning får henne ur balans. Vems död är det hon bevittnar? Sin egen? Eller nye pojkvännens? Och varför finns inte han med i hennes framtid? London inser att hon är tvungen att gräva i det förflutna. Varför försvann hennes minne när hon var fem? Vad var det egentligen som hände då?
Omdöme:
Den här boken var faktiskt mycket bättre än vad jag förväntade mig att den skulle vara. Vilket var väldigt bra :)


Tempot var bra och själva historien var ju väldigt coolt men ändå icke-coolt :p Alltså coolt i som att det var en bra idé att skriva en bok om det här, och icke-coolt som i att det skulle vara hemsk om man verkligen glömde allt man vart med om under dagen.

Karaktärerna i boken var  helt okej, har i alla fall inget dåligt att säga om dem.
När jag kommit in i boken så fastnade jag verkligen och det är ju något bra, eller hur?
Ja i alla fall mitt betyg till "När jag vaknar finns du inte" blir  + 1/2 äpple :D

Jenne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar