onsdag 22 januari 2014

Resten får du ta reda på själv


(Jag äger inte bilden)
Fakta om boken:
Författare: Lauren Oliver
Antal sidor: 475
Första meningen: 
Sista meningen: 
Recession:
Ja den här boken var super bra kan man säga :) Visst hade jag det lite svårt i början att komma in i själva handlingen och så men i slutet så grät jag till och med. Boken var både lite små irriterande (alltså man/jag snackade med personerna och blev förbannad när dom gjorde det helt uppenbara felen och så -_-´) och otroligt sorglig. Dom personerna jag tyckte mest om i boken var nog Sams lilla syster och Kent tror jag.
Nu kommer jag berätta lite av handlingen typ man jag hoppas ni fattar även om det kommer på ett sätt bli lite svårt. Sam alltså huvudpersonen är inte typ värdens snällaste, hon och hennes kompisar är de så kallade "populära" på deras skola. Det är den 12 februari, alla hjärtans dag och Sam ser det som ennu en vanlig dag, men det kommer vissa sig att den dagen är hennes sista. I slutet på dagen är det en stor fest, alla är där och allt är helt okej tills något händer och Sam och hennes vänner bestämmer sig för att åka hem. På vägen hem så händer det, Sam dör och hennes liv är över och allt blir svart. Hon vaknar sedan av att hennes väckarklocka ringer och det är den 12 februari igen. Sam har fått 7 chanser till, för att göra allt rätt och bra igen. 
Resten får du ta reda på själv.
☆☆☆☆☆ Stjärnor!
=*_*=

Jenne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar