söndag 5 oktober 2014

Bokmässan - lördag

Så som de flesta nog vet vid det här laget så har jag och Emme varit på bokmässan i Göteborg. Vi var där på lördagen och ja… det var ju förra veckan, men eftersom det var mycket med skolan då den veckan så kom det aldrig något inlägg med vad vi hade gjort under lördagen där.

Därför har jag bestämmt mig för att skriva ett inlägg om det :D (Emme kanske får skriva till något sedan xD)


Så dagen började med att vi vgick upp super tidigt eftersom vi skulle åka med tåg till Göteborg. Jag gick och la mig typ 1 på morgonen så när det sedan var dags att typ gå upp vid 5 så kan man säga att jag var lite som en zombie. Haha.


När vi kommit fram till Göteborg tog vi oss till kön som skulle leda oss in till bokmässan ^^ Det var en väldigt lång kö dock… men så var det någon som sa att kön var kortare vid den andra entrén. Så vi skyndade oss dit och där var kön faktiskt mycket kortare ^^ Så det gick lite snabbare att komma in, yay!

Det var verkligen super mycket folk! Och vid de mest populära montrarna gick det inte ens att ta sig in typ xD Vi var som små små små fiskar i ett super stort hav! Men som tur var så gick det att ta sig fram någolunda där. Sedan blev det också super varmt efter en stund, kanske inte så konstigt med tanke på allt folk, haha. 


Emme träffade ett mumintroll också. Och så klart tog jag en ursnygg bild på dem ^^


Efter ett tag så träffade vi Mimmi och Alba och vi slog följe med dem xD Och ja sedan uppstod det lite av ett "awkward moment", haha. Men ja det gick nog ganska bra trots det :p
Så sedan gick vi runt och kollade på böcker som fanns och pratade lite och så vidare och så vidare. 


Sedan fick Emme och jag även varsin autograf av författarna till Cirkeln-trilogin, Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Så det var roligt ^^ Emme fick även en autograf av två andra författare som jag tyvärr inte minns namnen på hehe. 

Men i alla fall vi gick runt ännu lite mer och träffade även Viggo och Ella. Så tillsammans gick vi runt och kollade på böcker, köpte böcker, försökte komma fram bland allt folk och så xD


Det belv en lite suddig bild (som att inte någon av de andra bilderna blev det, lol) men jag tror att man kan se att de testade sin vighet xD Eller vad man nu ska kalla det.
Emme körde lite cheerleeding och sedan så stod vi och tittade på folk som gick nedanför (vi hade gått upp en våning). Sedan var jag och Emme tvugna att gå och äta mat så vi skiljdes åt där.


Emme var väldigt glad över att få träffa Alba. Så såklart var hon tvungen att bli fotad med henne ^^ 
Efter att vi hade ätit mat så träffade vi de andra igen och vi gick runt ännu lite mer bland alla böcker och allt annat. Emme fick även hjälp av Alba med att pruta på en bok, och ja de lykades xD Haha.


Innan vi skilldes åt för att åka hem så tog vi en grupp bild tillsammans. Och Emme fick…. jag kanske inte ska skriva det… (Emme vill nog inte det…. bäst att inte göra det)….

I vilket fall så är det Emme, Ella, Viggo, Mimmi, Alba… och jag. Låtsas som att jag inte finns där bara… 

Och ja efter allt det så var det dags att åka tåg hem igen ^^ Om jag ska sammanfatta dagen lite så kan jag nog beskriva den som: rolig, varm, ont i fötterna, böcker, vill åka nästa år igen xD

Ja typ så skulle jag nog beskriva dagen lite snabbt ^^ Så det var verkligen roligt att få åka dit och se bokmässan med egna ögon. Jag hoppas att vi kan åka igen nästa år, men vi får se ^^ Å ja det fanns något annat bra med bokmässan, man fick massor med påsar och sådant när man köpte böcker och så. Vilket var bra att ha ^^




(Jenne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar