söndag 5 oktober 2014

Harry Potter - The Exhibition

Hejsan! Så nu kommer det försenade Harry Potter inlägget (från mig, Jenne… Emme får göra sitt själv). 

Så för en tid sedan besökte jag Harry Potter - The Exhibition som då fanns i.. Nyköping, tror jag? Jag har i alla fall för mig att det var där det var :P

Jag fick åka dit med en kompis och hennes mamma ^^

Så i alla fall för er som inte vet är Harry Potter - The Exhibition en stor utställning med saker och sådant från Harry Potter filmerna ^^ Väldigt intressant och coolt! Vi gick igenom hela utställningen och jag tyckte att det kändes som att det gick ganska fort att gå igenom allt men när vi sedan kom ut visade sig att det hade tagit super lång tid att gå xD Haha. Det var väldigt roligt att se alla saker, dessutom fick man ha en… hörgrej som man kunde lyssna på som berättade om de olika sakerna. Det fanns liksom nummer vid olika saker, och om man då slog in nummret så började grejen att berätta om dem ^^

När man hade gått färdig så kom man ut i en Harry Potter shop. Där fanns det halsdukar, stavar, tröjor, godis och mycket mer ^_^ Jag köpte en tröja och en halsduk till min bror (Emme hade redan köpt en halsduk till mig när hon var där ^^). Min kompis köpte också en halsduk ^^

Ja och efter det åkte vi hem igen ^^ Men det var väldigt roligt att se alla saker och få lära sig om dem. 

När man ser på en film så tänker man ju aldrig på hur mycket arbete som verkligen krävs för att göra den, eller hur?

Så det tyckte jag var väldigt roligt. Jag lärde mig t.ex. att han som spelar Harry Potter, Daniel Radcliffe, var allergisk mot det ämne som bågar på glasögonen var gjorda av. Så de var tvugna att fixa special gjorda sådana för att han skulle kunna ha på sig dem. Det visste jag inte xD Men nu vet jag det ^^ Haha.

Jag är glad att jag fick åka ditt och se hela utställningen (*w*) 


Ååååå, Dobby, stackars Dobby.





Halsduken som Emme köpte åt mig när hon var där ^^




Å vad jag ogillade henne… Man ogillade henne, helt ärligt, mer än Voldermort. 



(Jenne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar