fredag 1 augusti 2014

Starcrossed - Nemesis


(Jag äger inte bilden)

Författare: Josephine Angelini
Antal sidor: 434
Originaltitel: Goddes
Översättare:  Ylva Kempe
Första meningen: Helena kunde se något som hon gissade var floden Styx alldeles till vänster om sig.
Bokförlag: Bonnier Carlsen

Nemesis är den tredje och avslutande delen i triologin Starcrossed.

Handling (Baksida av boken):

DEN SISTA STRIDEN NÄRMAR SIG. VÄRLDENS ÖDE VILAR I HELENAS HÄNDER.
Helenas tidigare misstag har släppt lös gudarna från Olympen. De är hämndlystna och blodtörstiga och Helena måste hitta ett sätt att stoppa dem innan ett förödande krig bryter ut. 
För att ha en chans att utmana det som står skrivet i stjärnorna måste hon väcka oerhörda krafter inom sig. Men den mytomspunna Tyrannen - förgöraren som är mäktigare än alla onda gudar tillsammans - kan finnas bland Helenas närmaste och hon vet inte längre vem hon kan lita på. 
I takt med att den sista striden närmar sig avslöjas till slut alla hemligheter, och snart tvingas Helena att fatta ett fruktansvärt beslut...


Omdöme:
Så det här var den sista delen i serien och jag måste erkänna att jag inte minns hur det slutade.... ojsan. Dock minns jag att det var ett spännande slut och jag minns att något oväntat hände som jag inte trodde skulle hända! OMG..... Nu börjar jag minnas det (=_=)

Under hela den här trilogin så har jag faktiskt gillat nästan alla karaktärer förutom *SPOILER* Helenas mamma. Hon störde jag mig på.... väldigt mycket. Allt hennes ljugande och möjligt blev helt enkelt för mycket för mig. Hemsk mamma. 

I vilket fall så var det en ganska spännande handling med grekisk mytologi som huvudtema (^_^)/

Jag kan säga att faktiskt gillade den här trilogin väldigt mycket och den var värd att läsa.


Mitt betyg till blir ☆☆☆☆☆ stjärnor, inte bara till den avslutande delen utan hela Starcrossed trilogin som helhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar