fredag 1 augusti 2014

Hunger Games - Mockingjay

(Jag äger inte bilden)

Författare: Suzanne Collins
Antal sidor: 455 (med epilog)
Originaltitel: -
Översättare: -
Språk: Engelska UK
Första meningen: I stare down at my shoes, watching as a fine layer of ash settles on the worn leather.
Bokförlag: -

MOCKINJAY är den sista delen i Hunger Games.

Handling (Baksidan av boken):

”IF WE BURN YOU BURN WITH US”

Katniss Everdeen has survived the Hunger Games twice. But she´s still not safe. A revolution is unfolding, and everyone it seems, has had a hand in the carefully laid plans - everyone except Katniss.

And yet she must play the most vital part in the final battle. Katniss must become their Mockingjay - the symbol of rebellion - no matter what the personal cost.

THE MIND-BLOWING CONCLUSION TO THE HUNGER GAMES TRILOGY

Omdöme:
Hunger Games-fan, Hunger Games-fan, överhettning...... ÖVERHETTNING.... KORTSLUTNING

ERROR 

-
Det här var..... så mycket att jag.... jag vet inte vart jag ska börja, eller hur jag ska uttrycka mig!

Nu är det slut.... jag känner mig.... tom.

Visst har inte de sista delarna av själva filmatiseringen kommit ännu, men dock så är det ju slut nu när jag vet slutet. 

Jag ÄLSKADE SLUTET! Trots vissa saker.... Okej jag tänkte inte göra det här men nu är det ett måste.

*SPOILER VARNING!*

PRIM DOG!!!!! WHAT!? Varför var hon tvungen att dö?! Hon liksom var ju bara ett barn och sedan bara ”puff” så var hon ute ur bilden. Verkligen hemskt. Men jag är glad att det vart Katniss och Peeta och inte Katniss och Gale... Jag kände alltid att Katniss och Gales relation var mer bror-syster förhållande än love. Dessutom är Peeta min absoluta favorit karaktär... även om han blev hjärntvättad och det. 


*SLUT PÅ SPOILER*

Jag älskade boken från början till slut och kunde inte lägga den ifrån mig. Med så mycket som hände på en och samma gång så hade jag inte tid att verkligen reagera på något. För att vara ärlig, här kommer det, så kände jag inget fören jag stängde ihop boken efter att ha läst färdigt den. 

När jag stängde boken och den slogs igen så helt utan förvarning, bara så där, kom ett hav med tårar och helt plötsligt satt jag där, helt ensam, i mitt rum, på natten och grät. 


Ja det var helt enkelt en historia som kommer finnas kvar under en lång tid. Något som är roligt är att till och med min mor och far (Ja jag säger far och mor, eftersom det låter mycket coolare än morsan och farsan) har sätt den första filmen och båda vill se fortsättningen också (TwT) Jag känner mig så stolt över att de faktiskt tog historien till sig och såg på filmen, även om de inte direkt är ungdomar. Något annat som är roligt är att jag faktiskt köpte en Mockingjay-pin (brosch), jag älskar den (TvT)


☆☆☆☆☆ x 100 000 000 Stjärnor till MOCKINGJAY och ja, HUNGER GAMES

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar