fredag 18 juli 2014

Pandemonium


(Jag äger inte bilden)

Författare: Lauren Oliver
Antal sidor: 388
Originaltitel:   -
Översättare:  Helena Ridelberg
Första meningen: ALEX OCH JAG LIGGER TILLSAMMANS på en filt i trädgården till Brooks Street 37.
Bokförlag: Bonnier Carlsen

Pandemonium är andra boken i en triologi och uppföljaren till den första boken Delirium.


Handling, (Baksida av boken):

KÄRLEK ÄR EN SJUKDOM

Jag har lämnat mitt gamla liv bakom mig, bakom en mur av rök och eld och smärta.

KÄRLEK ÄR ETT BROTT

Jag måste glömma alla som jag har förlorat. Jag måste glömma Alex. I Vildmarken födds jag på nytt.

REGERINGEN KONTROLLERAR ALLT

De finns de som vägrar ge vika för regimen, som lärt sig att leva utanför samhällets lagar och regler. Motståndsrörelsen växer sig starkare för varje dag. Deras attacker bli allt mer effektiva och riskfyllda. Allt mer destruktiva. Jag är en av dem. Men vem är verkligen den verkliga fienden i en värld där alla är desperata? Kan man lita på dem som drivs av hat?

SKULLE DU GE UPP ELLER KÄMPA EMOT

Omdöme:

Wow den här recensionen kommer väldigt sent och då menar jag sent. Jag läste ut Pandemonium för nästan ett år sedan kan man väll säga. Vilket har gjort att de flesta detaljerna inte längre finns i mitt huvud. 

Det finns nog många personer där ute som läst boken (och serien) och för er som inte har det så kan jag säga att det är en väldigt bra story. Visserligen så påminner Laura Olivers historia Matchad av Ally Condie. Jag tycker dock att Laura Olivers historia är lite bättre, dock har jag inte läst den andra och tredje boken till Matchad trilogin.

Karaktärerna i Pandemonium är helt okej men jag har inte någon direkt ”favo” karaktär fast jag gillar Alex mer än Julian...

Eftersom jag har läst hela triologin (även om jag inte gjort den sista recensionen av den tredje boken) så kan jag berätta att jag gillade serien väldigt mycket. Dock så fanns det delar i både den andra och tredje boken som var lite sega :/
Men i stort sätt så var det en väldigt bra triologi :D

Mitt betyg till Pandemonium blir ☆☆☆☆ & 1/2 stjärna ^_^


Jenne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar