söndag 27 juli 2014

Berättelser från Engelsfors

(Jag äger inte bilden)

Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg de har jobbat tillsammans med tre av Sveriges bästa serietecknare: Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam.
Antal sidor: -
Originaltitel:   -
Översättare:  -
Första meningen: -
Bokförlag: Rabén & Sjögren

Berättelser från Engelsfors är en 


Handling, (Från Bokus):
 Böckerna Cirkeln och Eld har tagit Sverige med storm. I den fiktiva staden Engelsfors utkämpar De utvalda, en grupp gymnasieelever med magiska krafter, en strid för att stoppa världens undergång - och för att klara sig genom tonåren.

Nu utvecklas historien i serieform, för dig som har läst Cirkeln och Eld. Författarparet Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg har jobbat tätt ihop med tre av Sveriges bästa serietecknare: Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam.

Hemligheter från det förflutna avslöjas, och även ledtrådar om vad som komma skall. Vi får se gamla berättelser ur nya perspektiv, och får ta del av hittills okända historier. Vi får träffa De utvalda innan händelserna i Cirkeln, och efter händelserna i Eld. Och vi får möta den gäckande Mona Månstråle i egen hög person.

Omdöme:
 Jag har ju läst både den första och den andra boken..... tror jag.... i alla fall den första xD Så det här seriealbumet eller vad man ska kalla det som tar upp saker från förre Cirkeln och efter Eld är ju spännande ^^
Det som jag kan tycka var lite tråkigt var att seriealbumet var ganska kort runt 100 sidor bara, så historierna i den blev inte så långa :/

Jag har inte läst den tredje boken än men jag ska, sedan verkar det ju som att det kommer komma en film om Engelsfors så jag måste ju hinna läsa boken innan det så att jag har läst hela historien i allafall. För jag vill oftast ha läst färdigt en serie innan själva filmen/filmerna kommer så att jag redan vet vad som kommer hända xD Annars får jag spel och måste sitta och läsa 24/7 för att kunna förstå allt och veta vilka detaljer som fanns i boken/böckerna men inte i filmen :p

I vilket fall så gillade jag det här seriealbumet väldigt mycket. Det som jag kan tycka var lite tråkigt var att det var så mycket mörka färger och svart, jag skulle vilja ha settt lite mer färg, men annars så var det ett spännande seriealbum om Engelsfors.

Mitt betyg till blir ☆☆☆☆ stjärnor ^.^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar