söndag 27 juli 2014

Kretsen



(Jag äger inte bilden)

Författare: Maggie Stiefvater
Antal sidor: 318 och 319 om man räknar med författarens tack
Språk: Svenska
Originaltitel: The Raven Boys
Översättare:  Carina Jansson
Första meningen: Blue Sargent hade glömt hur många gånger hon fått höra att hon skulle döda sin sanna kärlek.
Bokförlag: B Wahlströms

Det finns en fortsättning till Kretsen som heter Drömtjuvarna


Handling, (Baksida av boken):

"Fyra pojkar" på en internatskola bildar ett hemligt sällskap i syfte att finna en mytomspunnen kungagrav.

"En flicka" har sedan hon var liten fått höra att om hon någonsin kysser sin sanna kärlek så kommer han eller hon att dö.

"Deras öden" kommer att beseglas på en övergiven kyrkogård en kylig vårnatt.


Omdöme:
Sen recensionen (igen =_=). 
Jag måste säga att jag ÄLSKAR Maggie Stiefvaters triologi om Mercy Falls vargar. MEN det här boken var en besvikelse. Den här boken var med ett ord SEG och vissligen var Mercy Falls böckerna kanske lite sega i början men den här boken... den "saknade" det där som gör att man gillar en historia. 

Karaktärerna var inte några favoriter direkt och det jag förstod ingenting av handligen. Man kunde inte hänga med i storyn och jag blev bara helt förvirrad ju mer jag läste. Det finns en fortsättning men jag kommer inte att läsa den. 

Det är synd att den här boken inte kunde vara lika bra som Mercy Falls triologin men ja... Jag skulle inte rekomendera den här boken för att vara ärlig men det finns nog dem som faktiskt gillade den här boken som skulle säga "LÄS DEN". Det här upp till en själv att välja om man vill läsa den eller inte men jag såg tyvärr Kretsen som en besvikelse.

Mitt betyg till Kretsen blir  stjärna  tråkigt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar