torsdag 11 december 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award


Okej. Jag och Emme blev taggade av Alba att göra den här taggen. Jag kommer göra den nu och Emme kommer göra den senare själv :)

Albas frågor:
1. Har du något/några favoritbokcitat? Vilka?
Å jag och bokcitat. Jag är inte en citat person, i alla fall inte när det kommer till böcker xD Men eftersom det handlar om citat kan jag visa ett citat från ett kdrama. Dramat heter The Heirs och ÄR SÅ HIMLA BRA! Citatet är från min favo karaktär Chaoi Young Do (som spelas av Kim Woo Bin).

2. Vilka är dina OTP:s?
Omg… Inte vet jag xD Har en brOTP om man talar om kdraman dock… Lee Yoon-sung x Kim Young-joo (City Hunter x Prosecutor) (Kommer från action dramat City Hunter xD Haha). Sorry men jag är inne i Sydkorea nuförtiden och böcker hinner jag inte med därför xD.

3. Har du några "book boyfriends"?
Peeta och Po typ xD
4. I vilken fiktiv värld från en bok eller film skulle du vilja leva i?
Å det var en svår fråga… Jag skulle nog vilja leva i The Heirs…. Jag skulle stalka Choi Young-do helt klart xD

5. Favoritserie? Varför?
Behöver jag ens nämna det? City hunter och såklart The Heirs. Varför? FÖR ATT DET ÄR KOREA THAT'S WHY!





6. Kollar du på några TV-serier? Vilka?
Oj… Jag tror jag svarade på det här på förra frågan typ xD Men jag har 2 favo tv-serier (Båda från Korea, OFFCOURSE). Det är Hallo Baby och Star Golden Bell ^^

7. Vilken är din favorit bok-till-film/tv-serie adaption?
Humm…. Vet inte… xD

8. Vilken är din favorit side kick-karaktär?
Min favorit side kick-karaktär är nog… E jag vet inte… Kan inte komma på någon just nu XD

9. En bok du önskar dig i julklapp?
Jag vet redan att jag ska få en bok i julklapp så ja xD Jag ska få Boktjuven om ni vill veta :p

10. Vilken var den senaste filmatiseringen av en bok du kollade på och vad tyckte du om den?
Mockingjay Part 1 ^^ Den var AWESOME!

 Och nej jag kommer inte tagga någon xD

// Jenne ^_^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar