måndag 20 juli 2015

En bokbloggares hemliga liv

(Jag äger inte bilderna.) 
(Jag hittade dem alla på google och slog ihop dem för att skappa den här bilden :p)

För ganska länge sedan taggade Alba oss att göra det här, så nu kör vi!

1. Hur länge har du bloggat?
Jenne: Jag har bloggat sedan 2 februari 2011, klockan 21:12 xD Det var då jag startade min personliga blogg och sedan dess har jag bloggat (i alla fall bloggat lite då och då xD).

Emme: Sedan tisdag den 27 augusti 2013 (Det var då vi startade den här bloggen)


2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Jenne: Jag vet inte hur det kommer bli i framtiden. Det finns nog många faktorer som kan spela in på om jag kommer blogga om böcker eller inte. Men förhoppningsvis så kommer jag fortsätta att blogga om böcker och annat också :)

Emme: Nån gång tror jag väll att jag kommer det.

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?

Jenne: Kanske att man får upp ögonen för att det finns många med samma intresse som en själv, nya böcker och mycket annat. Sedan tycker jag att det är roligt att få läsa andras bokbloggar och se deras åsikter om vissa böcker och ja mycket annat :)

Emme: Jag vet inte. Hehe. Att jag får läsa böcker, eller det får jag göra i vilket fall xD


4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?

Jenne: Man borde kanske uppdatera sin blogg oftare men jag är en lat människa xD Sedan så har jag vissa "bokperioder" då jag läser super mycket och sedan kan det stå helt still under en längre period. Dessutom kan det vara svårt att hinna med att läsa när det är skola och allt annat i ens liv som kommer ivägen.


Emme: Att jag är så dålig på att göra bok recensioner. Jag vet inte. Jag tycker att det ibland är pinsamt att lägga ut recensioner för att man kanske inte är så bra på det :p

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Jenne: Inte direkt. Jag tror jag har svårare att skriva själva inehållet :p Rubriker brukar jag nog komma på ganska enkelt.

Emme: Hahahahahahahhaha. Jag skriver typ aldrig inlägg. 

- "Hahhahha ja det gör jag aldrig, pinsamt.", Emme
(Hennes reaktion när jag skrev ner exakt vad hon sa xD)


6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?

Jenne: Jag tycker det finns många bra bokbloggare som lägger ner mycket tid på sina bloggar. Jag som själv inte spenderar så mycket tid med vår bokblogg vet att det krävs både energi och tid för att hålla igång en blogg och få det bra. Därför så beundrar jag de som faktiskt orkar med det :)

Emme: Eeeemmm…. 
(Emme: -"Måste jag säga det?")
 (Jenne: -"Ja.")
(Emme: -"Okej jag gillar Alba.") 
(Jenne: -"Varför?")
(Emme: -"Jag vet inte. Hon har en bra bokblogg och hon är snäll.")

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?

Jenne: Jag har ingen aning! xD

Emme: Alba kanske… :)


8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.

Jenne: Oftast sent (typ som nu). Det händer att det hinner bli ett nytt dygn innan jag hunnit skriva färdigt ett inlägg xD Annars försöker jag väll att skriva men det var ett tag sedan sist. Jag har bara vanlig hemmaklädsel när jag sitter vid min dator och skriver (eller gör annat), förrutom när jag är i skolan då och skriver xD Jag brukar dricka te också :) Jag brukar oftast sita i min säng när jag skriver på mitt rum. Annars vet jag inte om jag har så mycket andra rutiner :)

Emme: Jag har inte något sånt (Jenne: Hon menar rutiner xD).


9. Har du svårt för att skriva recensioner?

Jenne: Det beror lite på. Om det har gått en lång tid så har jag svårt att sedan ta tag i det och skriva en recension. Jag har väll drygt 30 recensioner som jag en gång hade tänkt skriva men aldrig skrev 
(=_=) 미안해!!!!!


Emme: Det skulle jag nog kanske vilja påstå. Jag är inte så duktig på det.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?

Jenne: Jag vet inte. Det är roligt och många är väldigt snälla :)

Emme: (-"Alla är så himla mycket duktigare än vad jag är (T^T)")


11. Vilka taggar du för den här taggen?
Vi taggar ingen xD

1 kommentar:

  1. Haha aww, blir så glad att du gillar mig occh min blogg, Emilia! <3 Tycker om dig väldans mycket också :)

    SvaraRadera